8526a656d0be363cf2d4c3b66bd319a3

متن خبر روزنامه Gazzetta di Foligno ایتالیا:

«معماری در خدمت صلح؛ در شهر فولینیو ایتالیا دانشجویانی از عربستان سعودی و ایران برای شناخت و بازطراحی مرکزی برای گفتگوی بین ادیانی گرد هم آمدند» عنوان روزنامه Gazzetta di Foligno در روز جمعه 14 ماه جون 2024 است.

دانشجویانی از دانشگاه فردوسی مشهد ایران، دانشگاه پرینس سلطان عربستان سعودی و دانشگاه پروجا ایتالیا برای بازطراحی زمینه کلیسای تازه‌ساز شاهکار معماری نوین و اثر یکی از برجسته‌ترین معماران معاصر جهان Massimiliano Fuksas (ماسیمیلیانو فوکساس) به همکاری پرداختند.

 ترکیب دانش معماری اسلامی - ایرانی -‌ غربی برای فراهم‌آوری عرصه عبادت و گفتگو برای مسیحیان، مسلمانان و سایر ادیان در سایت مورد نظر، از اهداف این دوره آموزشی بین‌المللی دانشگاهی است. پروفسور اتیللو پتروچلی (Attilo Petruccioli)، استاد پیشکوست آقا خان معماری اسلامی دانشگاه‌های ماساچوست و باری و مؤلف کتب متعدد در زمینه معماری اسلامی به عنوان راهبر این دوره آموزشی، حضور دانشجویانی از مشهد و ریاض را برای پیشبرد درک رابطه میان معماری و گفتگوسازی بینا فرهنگی و بین ادیانی در شهر تاریخی فولینیو را فرصت کم‌نظیری توصیف نمود.

دکتر پائولو وردوچی از دپارتمان اکسلنس دانشکده مهندسی دانشگاه پروجا ایتالیا، دکتر پارسا پهلوان از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر سیلیوا متزتتو از دانشکده معماری دانشگاه پرینس سلطان عربستان، به راهنمایی دانشجویان و سخنرانی در روزهای مختلف این مدرسه تابستانی پرداختند.

این دوره از 11 تا 16 جون 2024 (22 الی 27 خرداد 1403) در شهر فولینیو برگزار می‌شود که حضور و همکاری برخی دانشجویان عربستانی و تمام دانشجویان ایرانی به علت روند صدور روادید، به صورت مجازی صورت می‌گیرد.

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز