thumbnail14

به دعوت و میزبانی دانشگاه الخلیج عمان، دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه روز سه‌شنبه 1401/07/12 در اختتامیه برنامه مدرسه تابستانی زبان فارسی در دانشگاه الخلیج حضور یافت و سخنرانی کرد. در این برنامه که دکتر تقی عبدوانی رئیس هیأت امنا و مالک دانشگاه الخلیج و دکتر علی معاون علمی آن دانشگاه و شرکت‌کنندگان مدرسه تابستانی از کشورهای عمان و عراق حضور داشتند، دکتر قبول با معرفی دانشگاه فردوسی مشهد و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی آن، اشاره کرد که کشور ایران در حال حاضر رتبه شانزدهم رشد علمی در میان کشورهای جهان را داراست و در میان کشورهای منطقه و اسلامی رتبه نخست را دارد و دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه یکی از سه دانشگاه برتر جامع ایران این آمادگی را دارد که در قالب برگزاری دوره دانش‌افزایی و مدرسه تابستانی در رشته‌های مختلف علوم و فنون، دانش و تجربیات خود را با دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه الخلیج و دیگر نهادها و مؤسسات کشور عمان و کشورهای منطقه در میان بگذارد. دکتر قبول با اشاره به رضایت بالای شرکت‌کنندگان در مدرسه تابستانی دانشگاه الخلیج در دانشگاه فردوسی مشهد که در مشهد و بهشهر برگزار شد، این تجربه موفق را آغازی شایسته برای دیگر همکاری‌ها در این عرصه معرفی کرد.

      دکتر علی نیز با تشکر و قدردانی از دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری این مدرسه تابستانی و دوره دانش‌افزایی به جایگاه ممتاز علمی و زیرساخت‌های دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و اعلام آمادگی کرد که این دوره‌ها در قالب مدرسه‌های زمستانی و تابستانی دیگر ادامه یابد.

     یادآور می‌شود که در مردادماه سال جاری، 35 تن از دانشجویان و کارمندان دانشگاه الخلیج و برخی از شرکت‌کنندگان از عراق و کویت در دوره دانش‌افزایی و مدرسه تابستانی مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی در دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کردند.

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز