5000021020

روز شنبه 1399/12/16 دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو کارگروه آموزش مجازی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور در نشست خبری معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی وزارت علوم‌‌، تحقیقات و فناوری به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با معرفی کارگروه آموزش مجازی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور، برنامه‌های کوتاه مدت این کارگروه را از جمله شیوه‌نامه های اجرایی آموزش مجازی زبان و ادبیات فارسی معرفی کرد.

دکتر قبول با تبیین سیاست‌های تعیین شده کارگروه در قالب برنامه‌های بلند مدت از جمله تولید محتوای آموزش الکترونیک و سامانه آموزش مجازی را معرفی کرد. از جمله تصمیمات این کارگروه برون سپاری برخی فعالیت‌های وزارت عتف بود از جمله آموزش زبان و ادبیات در خارج از کشور که به عنوان نمونه آموزش حضوری و مجازی در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، موریتانی و مصر از سوی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد. اجرایی سازی سامانه اطلاعات زبان و ادبیات فارسی نیز به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار شد که بخش انفورماتیک آن دانشگاه با هماهنگی مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی عهده‌دار این امر شده‌اند.

یادآور می‎شود در این جلسه دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و دکتر بهادر باقر معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌‌شناسی خارج از کشور و تعدادی از رؤسا و معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و استادان اعزامی زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور حضور داشتند.

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز