50000

 

روز چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 (برابر با 13 می 2020)، نشستی مجازی با هماهنگی وزارت عتف ، با حضور دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست دکتر بهادر باقری، معاون اجرایی گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه های خارج از کشور، برگزار شد. در این نشست مجازی استادان اعزامی به کشورهای مختلف از کشورهای شرق آسیا مانند چین گرفته تا کشورهای اروپایی و شبه قاره حضور داشتند و به بیان گزارش فعالیت های خود در دانشگاه های محل اعزام وهمچنین، بیان مشکلات و موانع گسترش زبان فارسی پرداختند. دکتر احسان قبول، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود، بحث اعزام اساتید جوان را به کشورهای سوریه ، لبنان ، عراق و موریتانی توسط دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری وزارت علوم، مطرح کرد، ایشان معیارها و شاخصه های انتخاب استادان جوان اعزامی را تخصص در آموزش زبان فارسی و ادبیات فارسی، تسلط بر زبان دوم و سوابق علمی، پژوهشی درخشان برشمرد.

وی همچنین اضافه کرد که دانشگاه فردوسی مشهد پذیرای استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی ، در دوره های دانش افزایی این دانشگاه است و هزینه های آنها از فرودگاه تا فرودگاه، بر عهده دانشگاه فردوسی مشهد خواهد بود. همچنین ایشان به برگزاری موفق برنامه های فرهنگی و ایران شناسی توسط استادن جوان در دانشگاه ها و کشورهای محل اعزام خود اشاره کردند.

دکتر سالار آملی از اعزام اساتید جوان به کشورهای سوریه، لبنان، عراق و موریتانی ابراز خوشنودی نمود و از زحمات این استادان با توجه به شرایط دشوار و خاص امنیتی و معیشتی، تشکر کرد و برای ایشان آرزوی توفیق و بهروزی کرد.

شایان یادآوری است که استادان اعزامی دانشگاه فردوسی مشهد نیز به کشورهای سوریه، لبنان و موریتانی، دکتر سنگی، محمدزاده، حامدی شیروان، خالقی زاده و غزالی پور و دکتر رودمعجنی هر کدام به بیان دست آوردها و خدمات خود در دانشگاه و شهر محل خدمت خود پرداختند.

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز