images.png

بانک توسعه اسلامی از سال  1992 برنامه اعطای بورسیه تحصیلات عالی به واجدین شرایط برنامه فناوری پیشرفته(Merit Scholarship Programme for High Technology) را در دستور کار خود قرار داده است. هدف برنامه مذکور توسعه منابع انسانی در کشورهای عضو بانک از طریق ارائه این بورسیه تحصیلی به محققان برجسته برای انجام تحقیقات و مطالعات پیشرفته در زمینه‌های علوم کاربردی و فناوری مورد نیاز برای توسعه کشورهای عضو و همچنین ارتقا توان علمی، فناوری و پژوهشی و پتانسیل پژوهشگران و تقویت توان علمی، فناوری و پژوهشی موسسات در کشورهای عضو است.

زمینه‌ها و موضوعات مطالعاتی براساس نیاز مستقیم و با هدف تامین نیازهای توسعه‌ای کشورها در ارتباط با علم و فناوری تعیین می‌شود و نیازها با توجیهاتی مشتمل بر فقدان تخصص، علم نوظهور، حل مسئله و مدیریت، اعلام و طبقه‌بندی می‌شوند.

برهمین اساس، بانک مذکور ضمن تاکید مجدد بر حمایت از توسعه سرمایه انسانی جامع و فراگیر اعلام نموده که اقدام بانک برای برنامه‌های بورسیه تحصیلی فوق برای مقاطع دکتری(Phd) و تحقیقات پسادکتری برای سال علمی 2024-2023 آغاز شده و از داوطلبان علاقمند واجد شرایط دعوت به عمل آورده است که از طریق پورتال آنلاین بورسیه به نشانی https://www.isdb.org/scholarships درخواست خود را حداکثر تا 30 آوریل به بانک منعکس نمایند.

اطلاعات بیشتر در فایل پیوست


 

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز