1400-11-20-06

روز سه‌شنبه 17 اسفندماه 1400 دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه که به دعوت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی برای چندین برنامه به هند سفر کرده است، در نخستین برنامه در "اولین دور از نشست مشترک دانشگاه‌های ایران و هند با موضوع توسعه همکاری‌های آموزشی زبان فارسی" سخنرانی کرد. در این سخنرانی دکتر قبول در سخنان خود ضمن معرفی دانشگاه فردوسی مشهد و جایگاه ممتاز مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای دوره‌های مشترک زبان و ادبیات فارسی با دانشگاه هند، برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای استادان و مدرسه‌های تابستانی برای دانشجویان هند اعلام کرد. دکتر قبول با اشاره به این‌که دانشگاه فردوسی مشهد، دبیرخانه مرکزی همکاری‌های علمی دانشگاهی ایران و هند و همچنین دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های تفتاش (تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز) می‎باشد، اعلام آمادگی کرد که با همکاری این دو دبیرخانه در دانشگاه فردوسی مشهد امکان برقراری همکاری‌ها در حوزه تبادل استاد، دانش‌افزایی استادان و دانشجویان، اصلاح برنامه درسی، به‌روز رسانی محتوای آموزشی، برگزاری انواع دوره‌های آموزشی به صورت مجازی، مشارکت در رساله‌های دانشجویان دکتری هندی به صورت استاد راهنمای مشترک وجود دارد. یادآور می‌شود در این برنامه که به میزبانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی صورت گرفت، مدیران گروه 30 دانشگاه از هند و 16 دانشگاه از ایران به صورت حضوری و مجازی مطالب و سخنان خود را مطرح کردند.

در پایان این نشست که با حضور سفیر ایران در هند و مدیران گروه های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های هند صورت پذیرفت مقرر شد دانشگاه فردوسی مشهد دبیرخانه مجمع گروه های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های ایران و هند باشد و مجموعه همکاری های مرتبط با استادان، دانشجویان، گروه ها و مراکز آموزش زبان و ادبیات فارسی با محوریت و برنامه ریزی دانشگاه فردوسی مشهد و رایزنی فرهنگی ایران در هند انجام شود.

1400-11-20-03

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز