خراسان از دیرباز مهد تمدن، فرهنگ و ادبیات ایرانیان بوده و خاستگاه زبان فارسی. دانشگاه فردوسی مشهد که مفتخر به نام حکیم بزرگ توس و نگارنده تمدن پرشکوه ایرانیان است، از نخستین دانشگاه‌های تأسیس شده‌ ایران است و گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه در طی 60 سال حیات با برکتش، بزرگان و مفاخری نام آشنا را به کشور و جهان معرفی کرده است. 

درباره فردوسی بیشتر بدانید

از افتخارات گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی، پیشینه‏ ی 45 ساله آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان است که از زمان بزرگانی چون استاد فتوت، غلامرضا زرین چیان و آقای حسینی بافقی آغاز و تا به امروز ادامه دارد و شش نفر از اعضا گروه زبان و ادبیات فارسی بیش از 2 سال سابقه‏‌ تدریس در خارج کشور را دارند.  

  همه این پیشینه و توانمندی و دوراندیشی مدیران دانشگاه باعث شد که در مهرماه سال 1392 پس از بازدیدهای متعدد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز رسمی وزارتی برای تأسیس این مرکز صادر شود و این مرکز در جایگاه سومین مرکز کشور پس از دانشگاه بین‏‌المللی امام خمینی قزوین و مرکز دهخدا دانشگاه تهران قرار گیرد و پس از دانشگاه قزوین تنها دانشگاهی باشد که مجوز برگزاری دوره پیش دانشگاهی را در کشور داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت مرکز آموزش زبان فارسی مراجعه کنید.

آموزش فارسی

زبان فارسی

 

 مرکز آموزش زبان فارسی

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020