irannafghanstan

این نشست روز چهارشنبه 1399/11/8 با هدف اجرائی سازی تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه روشان افغانستان و دانشگاه فروسی مشهد که در سال گذشته امضاء شده بود، به صورت مجازی برگزار شد. مسئولان دانشگاه روشان افغانستان که در این نشست شرکت داشتند عبارت بودند از: آقایان فاتح گل شینواری رئیس دانشگاه، توریالی همت معاون امور تدریسی و علمی، حضرت بلال ظریفی معاون امور دانشجویان، ذکراله نوری مسئول بخش تضمین کیفیت، عبدالصبور صادق مسئول پژوهشی و عبداله سمندری مسئول بخش فارغان.

ابتدا رئیس دانشگاه روشان با قدرداني از دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ايران در حوزه همکاري‌هاي علمي بین‌المللی، ضمن اشاره به کیفیت بالای آموزش و پژوهش و هزینه کم تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به دانشگاه‌های کشورهای هند و پاکستان، اعلام کرد که در جذب دانشجو هاي شمال شرق افغانستان با دانشگاه فردوسي همكاري مي‌كنند.

در این نشست که دکتر عذرا قندهاریون مسئول گروه برنامه‌ریزی و توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه و دکتر نرگس صالحی نیا مسئول توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشکده علوم اداری و اقتصادی و دکتر سید محمدعلی تقوی مسئول توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشکده علوم سیاسی از دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند، توافقاتی به شرح زیر صورت گرفت:

  1. در خصوص  انجام تحقيقات و پژوهش هاي مشترك، توافق شد از اين پس جلساتي بين مديران گروه دانشكده‌هاي علوم اداري و اقتصاد و  علوم سياسي هر دو دانشگاه برگزار شود تا موضوعات مورد علاقه استادان در دو دانشگاه مشخص شود و به تحقیقات و مقالات مشترك بيانجامد.
  2. در خصوص كارگاه و كلاس‌هاي آموزشي توافق شد در جلساتي كه بين مديران گروه دانشكده‌هاي علوم ادري و اقتصاد و  علوم سياسي هر دو دانشگاه برگزار مي‌شود، درخواست‌هاي دوره‌ها و كلاس‌های مورد نياز دانشگاه روشان مشخص شود.
  3. در خصوص طرح تبادل، توافق شد استادان و دانشجويان نخبه به همراه مدارك توسط دانشگاه روشان معرفي شوند.

 

دانشگاه روشان نیز درخواست‌هایی را به شرح زیر مطرح نمودند:

  1.  دسترسي به كتابخانه مجازي دانشگاه فردوسي مشهد و درخواست user و IP براي دانشگاه روشان
  2. شركت به طور مجازي در كلينيك حقوقي و استفاده از مشاوره حقوقي كلنيك حقوق دانشگاه فردوسي مشهد
  3. آشنا شدن 12 نفر از دانشگاه روشان با روند دريافت بورسيه تحصيلي در دوره تحصيلات تكميلي دانشگاه فردوسي مشهد

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020