157212112

جهش فعالیت‌های علمی و بین‌المللی در سایه برجام
مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برجام را از تاثیرگذارترین عوامل در توسعه همکاری‌های بین‌المللی علمی و دانشگاهی دانست و گفت: برجام سند موفقی در توسعه روابط بین‌المللی بود و در حوزه فعالیت‌های بین‌الملل در عرصه دانشگاهی بدون هیچ مبالغه‌ای، تحول چشمگیری پس از برجام و در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ایجاد شد.
احسان قبول افزود: برجام گشایش‌های فراوان برای دانشگاه‌ها در پی داشت و زمینه همکاری اساتید دانشگاه‌های ایرانی را با دانشگاه‌های معتبر دنیا فراهم آورد.
وی ادامه داد: همچنین در سایه برجام، بعد بینالمللی دانشگاه‌های ایران در کشورهای اروپایی شناخته شد و مشکلات و تصورات نادرست آنها از ایران را از بین برد که پذیرش دانشجو از کمبریج انگلستان در دانشگاه فردوسی مشهد نمونه‌ای از آن است.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در سال ۹۱ و ۹۲ تعداد دانشجویان بخش بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد محدود به دانشجویان بورسیه‌ای بود و دانشجوی شهریه پرداز نداشتیم اما در حال حاضر از حدود ۲ هزار دانشجوی خارجی این دانشگاه بیش از هزار و ۶۰۰ دانشجو، شهریه‌پرداز هستند.
وی افزود: با به سرانجام رسیدن برجام، پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارجی و گرنت‌های علمی به اوج خود رسید. 

قبول ادامه داد: برجام بعد از روی کار آمدن ترامپ و با کارشکنی‌های آمریکا محدود شد و به همان میزان نیز روابط علمی و همکاری‌های بین‌المللی تحت تاثیر قرار گرفت.

متن کامل خبر

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020