taftashpic 2
 

پنجمین جشنواره فرهنگ ملل با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر دکتر محمود واعظی جزء، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، هیئت رئیسۀ دانشگاه، سفیران کشورهای مختلف و دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد صبح روز پنجشنبه 14 آذرماه 1398 افتتاح شد. در این جشنواره بیش از 2200 دانشجو و زبان‌آموز از 30 کشور جهان با برپایی غرفه‌های فرهنگی و نمایش آداب و سنن و فرهنگ کشورهای مختلف حضور داشتند.

اتحادیۀ دانشگاه‌های تفتاش نیز در این جشنواره با برپایی غرفه‌ای به معرفی دستاوردهای خود پرداخت که با استقبال بی‌نظیر دانشجویان ایرانی و غیرایرانی و دیگر مخاطبان دانشگاهی همراه شد.

دکتر غلامی و دکتر محمود واعظی جزء، هیئت رئیسۀ دانشگاه و سفیران کشورهای مختلف ضمن بازدید از غرفه‌های این جشنواره، از غرفۀ تفتاش نیز بازدید کردند که دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد، به شرح فعالیت‌ها و دستاوردهای تفتاش برای ایشان پرداخت.

taftashpic 1

 

taftashpic 6

 

شایان ذکر است تفتاش اتحادیه‌ای بین دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز است که با توجه به اهمیت بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های بزرگ کشور در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان ملی و با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های اعضا در حوزه‌های مرتبط با مراودات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۸ ایجاد شده است و دبيرخانۀ آن دانشگاه فردوسي مشهد است.

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020