اکتاورنو علومودرن سفیر اندونزی در ایران با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و در خصوص توسعه همکاری های علمی دو کشور با وی گفتگو نمود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار که عصر روز پنج‌شنبه 9 اسفند ماه 97 در دفتر ریاست دانشگاه برگزارشد، ضمن تمجید از رشد علم و فناوری در کشور اندونزی به معرفی ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری پرداخت و دانشگاه فردوسی مشهد را در زمره دانشگاه‌های برتر کشور در عرصه همکاری‌های بین‌المللی معرفی نمود و اظهار داشت:  تحصیل بیش از 1750 دانشجو و دانش‌پذیر از 23 کشور جهان نشانه رشد علمی دانشگاه فردوسی مشهد است.

دکتر محمد کافی سطح روابط دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های اندونزی را مناسب ندانست و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای امضاء تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های برتر کشور اندونزی و برگزاری همایش‌ها و پژوهش‌های مشترک را اعلام کرد.

اکتاورنو علومودرن سفیر اندونزی در ایران، دانشگاه فردوسی مشهد را یک دانشگاه‌ برتر و بین‌المللی در ایران معرفی کرد و ضمن تمجید از پیشرفت این دانشگاه، حضور خود در دانشگاه فردوسی مشهد را دلیل اهتمام کشور اندونزی برای گسترش همکاری‌ها با این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حوزه‌ کشاورزی، نانو، علوم و آموزش زبان فارسی آماده همکاری‌ هستیم و افزود: مقدمات لازم برای امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه‌های برتر اندونزی با دانشگاه فردوسی مشهد در حال انجام است.

در این دیدار دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی، گزارشی در خصوص همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های اندونزی ارائه داد و تحصیل ده دانشجوی کشور اندونزی را آغازی مناسب برای روابط دو طرف توصیف کرد و آمادگی مدیریت بین‌الملل این دانشگاه را برای گسترش روابط در دیگر عرصه‌های علمی بین‌المللی بیان داشت.

در این دیدار که رایزن علمی – فرهنگی کشور اندونزی حضور داشت بنا شد در اولین فرصت غرفه آشنایی با کشور اندونزی در دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل شود و سفارت اندونزی نیز انواع پوسترها و بروشورها و اطلاعیه‌های مرتبط با دانشگاه فردوسی مشهد را به اطلاع دانشگاه‌های اندونزی برساند.

andz97122

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020