به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران، رایزن علمی ایران در روسیه، همچنین روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در کیش برگزار شد.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنرانی خود به روابط علمی با دانشگاه‌های برتر روسیه اشاره نمود و درزمینهٔ تجربیات دانشگاه فردوسی مشهد درزمینهٔ جذب دانشجوی بین‌المللی پرداخت.

در این اجلاس معاون پژوهش و فناوری دانشگاه دکتر بهرامی و خانم دکتر زینب مؤذن‌زاده رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی و مسئول میز روسیه دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور دارند.

در حاشیه این اجلاس تفاهم‌نامه تبادل دانشجو با دانشگاه فدرال کازان نیز مبادله شد.

لازم به ذکر است برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک میان دانشگاه‌های ایران و روسیه؛ مشکلات و چشم‌اندازها، تجربیات مدیریت دانشگاه‌ها در عرصه بین‌الملل، همکاری دانشگاه‌های ایران و روسیه در راستای ارتقا رتبه بین‌المللی دانشگاه‌ها و نگرش و رویکرد دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش‌های کاربردی و بنیادی از محورهای این اجلاس است.

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020