دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار که هیئتی مرکب از رایزن کشاورزی سفارت هلند، متخصص بین‌المللی سیب‌زمینی از دانشگاه واخنینگن هلند، مهندس یکتا کارآفرین عرصه کشاورزی و صنایع غذایی و دو تن از کارشناسان کانون سیب‌زمینی ایران حضور داشتند، با معرفی جایگاه ممتاز بین الملی دانشگاه فردوسی مشهد در ایران و منطقه به برخی از همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه و مؤسسات علمی اروپا اشاره کرد و خواستار گسترش روابط در همه زمینه‌ها خصوصاً حوزه کشاورزی با دانشگاه واخنینگن هلند شد.

در ادامه جلسه که ​ در روز پنجشنبه 19 مهرماه 1397 برگزار شد، حاضران با تأکید بر تولید سیب‌زمینی از آزمایشگاه تا مزرعه، تأثیر تغییرات اقلیمی بر تولید سیب‏زمینی، ضرورت پهنه‌بندی مناطق کشت و خلأ عملکرد آن، ضرورت بهبود تنوع در ارقام سیب‌زمینی مورداستفاده کشاورزان و تولید محصول سالم سیب‌زمینی (کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی) در شرایط کم آب را بررسی نمودند که مورد تأکید قرار گرفت.

رایزن کشاورزی سفارت هلند نیز با اشاره به تجربه موفق این کشور در تولید محصولات کشاورزی به‌ضرورت توجه به زراعت سیب‌زمینی در شرایط کمبود آب در ایران اشاره داشت. آقای سیکو دو ریس از دانشگاه واخنینگن نیز با اشاره بر ضرورت انتقال‌یافته‌های نوین تولید سیب‌زمینی به کشاورزان، حضور محققان در مزرعه و انجام فعالیت‌های اجرایی و کاربردی متناسب با نیاز کشاورزان را در بهبود تولید گیاه مؤثر دانست.

هیئت هلندی و همراهان در این نشست ضمن استقبال از همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه واخنینگن هلند در حوزه کشاورزی و تعاملات سه‌جانبه بین دو دانشگاه تصمیم گرفتند با هماهنگی رایزن کشاورزی هلند، زمینۀ انعقاد تفاهم‌نامه‌های موردنظر با دانشگاه واخنینگن فراهم شود.

در پایان این جلسه از گلخانه تحقیقاتی و مرکز زیست‌فناوری دانشکده کشاورزی بازدیدی به عمل آمد و هیئت مذکور با بخشی از توانمندی‏های دانشگاه در حوزه کشاورزی آشنا شدند.

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020