دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، از توافق ایران و هند برای انجام 12 طرح پژوهشی مشترک بین دو کشور خبر داد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال 2018 و پس از فراخوان مشترک دو کشور، طی مدت 45 روز تعداد 73 پیشنهاده به دبیرخانه همکاری‌های علمی ایران و هند مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد واصل شد که پس از مبادله این پیشنهاده ها با دبیرخانه مربوطه در کشور هندوستان، کار ارزیابی آن‌ها به شکل مستقل و موازی در دو کشور صورت گرفت.
کمیته‌های مشترک ارزیابی دو کشور سرانجام در نشست‌های مشترکی که در ماه جولای در دهلی‌نو برگزار نمودند نهایتاً 12 پروژه که 8 عنوان آن در حوزه بیوتکنولوژی و 4 مورد مربوطه به مدیریت منابع آب می‌باشد را انتخاب نمودند.
دکتر کافی خاطرنشان کرد هر پروژه در یک مرکز دانشگاهی و یا پژوهشگاه و تحت نظر مدیر پروژه در کشور متبوع مدیریت خواهد شد. مدیران پروژه امکان حضور در کشور مقابل و اقامت کوتاه‌مدت برای انجام آزمایش یا نشست‌های علمی را خواهند داشت. دانشگاه‌ها و مراکز میزبان در ایران شامل دانشگاه شریف، تربیت مدرس، سیستان و بلوچستان، مراغه، تبریز، علوم پزشکی ایران، شیراز، مراغه، انستیتو پاستور، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، پژوهشگاه ملی ژنتیک و ابن‌سینا هستند.
لازم به ذکر است،  دانشگاه فردوسی مشهد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دبیرخانه ملی همکاری‌های علمی ایران و هند انتخاب‌شده است و هماهنگی، حمایت و نظارت بر اجرای پروژه‌ها فوق را بر عهده خواهد داشت.
کمیته‌های مشترک همکاری‌های علمی ایران و هند در دومین نشست خود که در نوامبر سال 2018 در دهلی‌نو برگزار خواهد شد در خصوص محورهای همکاری‌های علمی مشترک در سال 2019 بررسی و تصمیم‌گیری خواهند داشت.

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020