مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در پرتو زبان عربی و جریان‌های ادبی روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر غلامرضا حسنی درمیان رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دبیر اجرایی این همایش به سخنانی در رابطه با لزوم تبادل فرهنگی با کشورهای دیگر برای تقویت بنای اسلام و تقویت علم و دانش پرداخت.

رئیس دانشکده ادبیات گفت: باتوجه به اینکه شرایط و رفتار انسان در حال تغییر هستند، مطالعات علوم اجتماعی و علوم انسانی علوم ثابتی به شمار نمی‌آیند و گاه با تغییراتی همراه می باشند.

دبیر اجرایی همایش با بیان اینکه هدف این همایش غنا بخشیدن به پژوهش پیرامون چالش های پیش روی علوم اجتماعی و علوم انسانی است گفت: این همایش در محورهای مطالعات زبانی و ادبی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، مطالعات تاریخی، مطالعات جغرافیایی، مطالعات اجتماعی و فلسفی، مطالعات توسعه پایدار و کیفیت و آموزش به مدت دو روز در حال برگزاری می باشد.

دکتر حسنی درمیان افزود: در این همایش از ۲۵۳ مقاله دریافتی تعداد ۱۵۱ مقاله پذیرش شده است که ۱۱۰ مقاله آن به زبان عربی و بقیه مقالات به زبان فارسی، انگلیسی و کردی است.

در ادامه دکتر حیدر عبد الزهره التمیمی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه عراق، دکتر سید حسین سیدی عضو هیأت علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب و دکتر احمدرضا حیدریان شهری مدیر گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب سخنانی ایراد کردند.

لازم به ذکر است در این همایش حدود 80 نفر از پژوهشگران عراقی و همچنین حدود ۱۰ نفر از پژوهشگران ایرانی به صورت حضوری و مجازی به ارائه مقاله خود می‌پردازند.

در این همایش  دکتر سید موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی ودکتر حسین بذرافشان مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه نیز حضور داشت.


 

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز