20-012-1400

     هیأتی متشکل از دانشگاه‌‌های شیراز، اصفهان، مازندارن، یزد و فردوسی مشهد در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ از دانشگاه ملی اسلامی هند بازدید داشتند. این هیأت که به سرپرستی دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی بود با معاون علمی  و مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و رؤسای دانشکده‌های آن دانشگاه به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند. در این دیدار دکتر قبول با معرفی دبیرخانه مرکز همکا‌ری‌های دانشگاهی ایران و هند در دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین اتحادیه دانشگاه‌های تفتاش (تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز) آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای برقراری و گسترده‌سازی همکاری‌های علمی بین‌المللی در سطح دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های ایران با دانشگاه ملی اسلامی دهلی بیان کرد. وی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های ایران را در حوزه‌های مختلف بسیار رو به پیشرفت معرفی کرد و خواستار همکاری دانشگاه ملی اسلامی دهلی با دانشگاه‌های ایران شد. دکتر قبول با تشکر از مسئولان دانشگاه ملی اسلامی دهلی برای حمایت از گروه و کرسی زبان و ادبیات فارسی در آن دانشگاه، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های ایران را برای حمایت از استادان و دانشجویان آن گروه در بخش‌های مختلف از جمله دانش‌افزایی استادان بیان کرد.
    معاون علمی دانشگاه ملی اسلامی دهلی نیز با تمجید از پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های ایران را خواستار شد و از آن استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد به واسطه دبیرخانه مرکزی همکاری‌های دانشگاهی مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد جهش‌های گسترده‌ای در این خصوص صورت گیرد. وی دانشگاه ملی اسلامی هند را جزء دانشگاه‌های برتر کشور هندوستان معرفی کرد و اعلام آمادگی کرد که در همه حوزه‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی تعریف گردد.
    در این نشست نمایندگان دانشگاه‌های مختلف ایران و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه ملی اسلامی دهلی نیز هر یک به بیان نظرات خود در خصوص برقراری همکاری‌های علمی بین‌المللی پرداختند.

21-012-1400

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز