1400-11-20-02
 روز دوشنبه 2 اسفندماه  1400 هیأتی متشکل از دکتر سلیم الجصانی دبیر علمی همایش "علی بن ابی‌طالب (ع) و انسان" همراه با مسئولان علمی عتبه امام علی (ع) با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه دیدار داشتند. در این دیدار دکتر الجصانی با اعطاء پوستر همایش از استادن دانشگاه فردوسی مشهد درخواست کرد که در این همایش حضور فعالی داشته باشند. دکتر الجصانی دانشگاه فردوسی مشهد را به عنوان دانشگاهی ممتاز در سطح منطقه و بین‌‌الملل برای مرکز علمی و پژوهشی کشور عراق معرفی کرد و درخواست برگزاری برنامه‌های مشترک میان حوزه‌های علمی و پژوهشی عتبه امیر المؤمنین (ع) و دانشگاه فردوسی مشهد شد. دکتر الجصانی با اشاره به حضور یک ساله اش در دانشگاه فردوسی مشهد تجربیات آن دوره را بسیار رهگشا برای گسترش روابط با دانشگاه کوفه نیز معرفی کرد.
دکتر قبول نیز با اشاره به همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و عتبات عالیات از جمله عتبه حضرت عباس (ع)، امام حسین (ع) و عتبه علویه (ع) در طی سالهای اخیر آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای ورود به حوزه‌های جدید همکاری با عتبه علویه (ع) از جمله آموزش زبان و ادبیات فارسی، برگزاری دوره‌های ویژه برای کارمندان عتبه علویه و اجرای طرح‌های مشترک مرتبط با مطالعات امام علی (ع) بیان کرد و آمادگی پژوهشکده مطالعات اسلامی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی و گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه فردوسی مشهد با عتبه علویه (ع) برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی اعلام کرد.
هیات عتبه علویه(ع) با استقبال از این پیشنهادها آمادگی اجرایی سازی آن را اعلام کرد و مقرر شد قراردادهای اجرایی در این خصوص تنظیم شود.

 

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز