1400-10-20-2

كارگاه آموزشی ویژه اعضا عیات علمی با عنوان "آشنايي با روش هاي جذب اعتبار از كشور چين " در تاريخ يكشنبه 1400/10/19، ساعت 10 برگزار شد آقاي دكتر شهرام عباسي (عضو هيات علمي گروه آموزشي فيزيك)، سخنران این کارگاه بودند.
سر فصل كارگاه، آشنايي با CAS و انواع فرصت هاي آموزشي و پژوهشي ساختار دانشگاهي كشور چين بود. ضمن معرفي دانشگاه هاي برتر چين توضیحاتی نیز در مورد آكادمي علوم چين داده شد که شامل124 دانشگاه و موسسه می باشد همچنین این آکادمی دارای بودجه عظيمی براي همكاري هاي بين المللي می باشد استادان عضو اين آكادمي، اعتبارات خوبي براي جذب محقق خارجي به خصوص در  علوم پايه و تكنولوژي دارند. دانشگاه های عضو اکادمی علوم چین از دانشگاه های معتبر چین می باشند که مورد تاييد وزارت علوم ايران نیز هستند.

نهادهاي جذب اعتبار چين، آكادمي علوم چين و صندوق سرمايه گزاري ملي چين هستندكه استادان دانشگاه فردوسی مشهد می توانند با يافتن طرف همكار در كشور چين ، با تعريف پروژه مشترك، در فراخوان هاي مختلف شركت نمایند. اين فراخوان ها با توجه به سن، رتبه علمی و رشته تخصصی متفاوت است و داری اعتبارات مختلفي می باشد که جزئیات آن هر ساله در سایت این موسسات اعلام می شود.

Chinese Academy of Sciences (CAS)

https://english.ucas.ac.cn 

https://english.cas.cn/

 

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز