16453659720

تفاهمنامه میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه دولتی ایروان توسط روسای دو دانشگاه در جهت گسترش زمینه‎های همکاری علمی و تبادل دانش طرفین در تاریخ 10/12/1399 به صورت مجازی امضا شد.

این تفاهم‌نامه همکاری به مدت 5 سال و به منظور همکاری‌های علمی شامل کارگاه‌های آموزشی، تحقیقات، تدریس مشترک و اجرای طرح‌های پژوهشی می‌باشد.

 دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم امضاء این تفاهم نامه بر توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی با دانشگاه‌های معتبر ارمنستان، خصوصا دانشگاه دولتی ایروان که از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور هست، تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه زمینه برگزاری دوره‌های كوتاه و بلندمدت مشترك، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترك را فراهم سازد.

دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی نیز بیان کرد که این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه همكاری‌های بیشتر در آینده باشد. وی ابراز امیدواری کرد که امضاء این تفاهم نامه به طرفین برای تحقق منافع مشترک خود در پیشرفت علمی و به توسعه همکاری در زمینه علم و دانش میان طرفین در همه بخش‎ها و عرصه‎های مربوط به آن کمک ‎کند. متن این تفاهم نامه در لینک زیر قابل مشاهده است.

https://intr.um.ac.ir/images/144/stories/MOUs/YEREVAN%20STATE%20UNIVERSITY.pdf

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز