164536597

 

روز دوشنبه 1399/12/4نشست مجازی دکتر سید ضیاء هاشمی رايزن علمی و فرهنگی ايران در سوئد با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی با هماهنگی دکتر مجید فولادیان عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی برگزار شد.

در این نشست توافق شد که دکتر فولادیان پیگیر ارتباطات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و کشورهای حوزه اسکاندیناوی باشد و در این خصوص مقرر شد که در گام نخست دانشگاه فردوسی مشهد ظرفیت‌های علمی و فرهنگی خود را خصوصا در حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی به اطلاع رایزنی ایران در سوئد برساند. در گام دوم رایزنی فرهنگی و علمی ایران در سوئد زمینه امضاء تفاهم‌نامه و گسترش همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌‌های اسکاندیناوی را فراهم کند.

در این نشست دکتر قبول با اشاره به ظرفیت‌های پیشین و موثر دانشگاه فردوسی مشهد در همکاری با دانشگاه‌های کشورهای اروپایی با عنایت به تعداد قابل توجه اعضاء هیأت علمی فارغ‌التحصیل از دانشگاه اسکاندیناوی، آمادگی این دانشگاه را برای همکاری بیش از پیش با دانشگاه‌های اسکاندیناوی از طریق رایزن فرهنگی ایران در سوئد اعلام کرد.

دکتر هاشمی با تمجید از پیشرفت دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه‌های مختلف بین‌المللی خصوصاَ در حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور با اشاره به شناخت ایشان از این دانشگاه در دوره‌ای که سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودند و نگاه بازی که رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه روابط بین‌الملل دارد، ابراز امیدواری کرد که طی مأموریت ایشان افق‌های جدیدی در گسترش روابط دانشگاه‌های اسکاندیناوی و دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شود.

دکتر هاشمی ضمن گفت‌‌وگو درباره ايجاد كرسی ايرانشناسی و زبان و ادبيات فارسی در دانشگاه‌های اسکاندیناوی، آمادگی رايزنی را در اين زمينه اعلام كرد و مرکز زبان فردوسی دانشگاه فردوسی مشهد را یکی از مراکز معتبر بین‌المللی که در این امر می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری داشته باشد، دانست.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز