5000021020

روز شنبه 1399/12/16 دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو کارگروه آموزش مجازی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور در نشست خبری معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی وزارت علوم‌‌، تحقیقات و فناوری به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با معرفی کارگروه آموزش مجازی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور، برنامه‌های کوتاه مدت این کارگروه را از جمله شیوه‌نامه های اجرایی آموزش مجازی زبان و ادبیات فارسی معرفی کرد.

دکتر قبول با تبیین سیاست‌های تعیین شده کارگروه در قالب برنامه‌های بلند مدت از جمله تولید محتوای آموزش الکترونیک و سامانه آموزش مجازی را معرفی کرد. از جمله تصمیمات این کارگروه برون سپاری برخی فعالیت‌های وزارت عتف بود از جمله آموزش زبان و ادبیات در خارج از کشور که به عنوان نمونه آموزش حضوری و مجازی در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، موریتانی و مصر از سوی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد. اجرایی سازی سامانه اطلاعات زبان و ادبیات فارسی نیز به دانشگاه فردوسی مشهد واگذار شد که بخش انفورماتیک آن دانشگاه با هماهنگی مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی عهده‌دار این امر شده‌اند.

یادآور می‎شود در این جلسه دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و دکتر بهادر باقر معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌‌شناسی خارج از کشور و تعدادی از رؤسا و معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و استادان اعزامی زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور حضور داشتند.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز