b932618ac638699aeb0e32e03411c74a

روز سه‌شنبه 1399/7/1 آقاي محمد اورعی کریمی رايزن فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در مالزی به همراه آقای علی باقری رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی با آقای دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو داشتند. در اين ديدار در خصوص تعامل دو سویه برای افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی پژوهشی در ایران و مالزی تبادل نظر شد. دکتر قبول با بیان اینکه زمینه همکاری مناسبی میان ایران و مالزی در حوزه تبادل دانشجو فراهم است، افزود: امیدواریم با حضور آقای اورعی کریمی به عنوان رایزن جدید ایران در مالزی شاهد افزایش ارتباطات و تعاملات میان دانشگاه‌های این دوکشور باشیم. وی به معرفی جنبه های علمی دانشگاه فردوسی مشهد از جمله تعداد اعضای هیات عملی، تعداد دانشجویان بین‌المللی و زبان آموزان و مقالات منتشر شده در مجلات علمی بین المللی پرداخت. وی اظهار امیدواری كرد كه این نشست بتواند با ایجاد شناخت بیشتر، زمینه افزایش همكاری‌های علمی به ویژه برگزاری دوره‌های كوتاه و بلندمدت مشترك، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترك را فراهم سازد. وی با این عنوان كه همكاری با دانشگاه‌های شرق آسیا از اولویت‎های دیپلماسی علمی دانشگاه فردوسی مشهد است، تصریح كرد با توجه به اشتراكات مذهبی و فرهنگی بین ایران و مالزی، این كشور جنوب شرق آسیا یكی از بهترین گزینه‌ها برای همكاری علمی با ایران است.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه همچنین به دو تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه علوم مالزی و دانشگاه پرلیس مالزی با دانشگاه فردوسی مشهد اشاره كرد و گفت كه این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه همكاری‌های بیشتر در آینده باشد. رایزن فرهنگی ایران در مالزی با قدرداني از دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ايران در حوزه همکاري‌هاي علمي بین‌المللی خواستار حفظ و گسترش فعاليت‌ها و همکاري دانشگاه فردوسي مشهد با دانشگاه‎هاي مالزی خصوصاَ در دوره کرونا شد. همچنین در زمینه دوره‌های كوتاه و بلندمدت مشترك، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترك با دانشگاه‌های مالزی به صورت مجازی اعلام آمادگی نمود. آقای اورعی همچنین بر برگزاری دوره‌های آموزشی زبان فارسی در دانشگاه‌های مالزی و گسترش زبان فارسی در این کشور اشاره کرد و عنوان کرد که با توجه به این که مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جزء مراکز برتر در دنیا می‌باشد، لازم است حضور مؤثرتری در دانشگاه‌های مالزی داشته باشد.

   آقای باقری نیز با اشاره به تعاملات سازنده دانشگاه فردوسی مشهد با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله برگزاری همایش‌های گفت‌وگوهای دانشگاه‌های ایران و جهان عرب و نیز گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و شبه قاره و اعزام استاد زبان فارسی به کشورهای سوریه، لبنان، عراق، موریتانی و بنگلادش خواستار استمرار این همکاری‌ها و گسترش آن شد.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز