99

در روز دوشنبه 1399/4/19 بین اعضاي گروه علوم و مهندسي آب دانشگاه فردوسي مشهد و گروه مهندسي عمران دانشگاه شمال در جمهوري كرواسي نشستی برگزار شد. تفاهم نامه مذكور در اسفند ماه 1398 توسط طرفين به امضا رسیده بود.

در اين جلسه دكتر علي نقي ضيايي (رئيس گروه علوم و مهندسي آب) ، دكتر كامران داوري ، دكتر حسين بانژاد ، دكتر حسين انصاري ، دكتر آذين زرين، دكتر فرشته مدرسي و دكتر مريم صالحي‌نيا ، از دانشگاه فردوسي مشهد ، و دكتر بويان دورين و دكتر دانكو ماركووينويچ ، رئيس بخش مهندسي عمران ، دانشگاه شمال شركت داشتند

در ابتدا دو طرف به معرفی توانمندي‌ها و  امكانات موجود هر دانشگاه در حوزه علوم و مهندسی آب پرداختند، سپس موضوعات مورد علاقه براي همكاري و يافتن خطوط تحقيقاتي و آموزشي مشترك مورد بحث و بررسي قرار گرفت. دکتر مارکووینویچ اظهار داشت که در مورد موضوعات و زمینه‌های تحقیقاتی هر استاد می‌توان به صورت آنلاین سخنرانی داشته باشد و یا مقاله بنویسد و مراحل اجرایی تفاهم نامه به صورت الکترونیکی انجام شود.

در این جلسه مقرر شد که ارتباطات از طریق فضای مجازی افزایش یابد و زمینه‌های همکاری آموزش و پژوهشی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و قرار شد ظرف یک ماه به شناسایی ظرفیتهای تحقیقاتی و آموزشی یکدیگر پرداخته شود و برای هر فعالیت برنامه‌ای تعیین شود. زمان‌بندی این موضوع به شرح زیر است:

1- مبادله موضوعات مورد علاقه طرفین برای همکاری در سمینارهای تحقیقاتی ، آموزشی و مشترک (دو هفته)
2- انتخاب موضوعات و اولویت بندی آنها (دو هفته)
3- انتخاب رابط (و مسئول) برای هر برنامه (یک هفته)
4- انتخاب مسئول و رابط مشترک هر برنامه (یک هفته)

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز