asli 02

 

   در روز چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه، اولین جلسه شورای دیپلماسی علمی دانشگاه به صورت وبینار در سال 1399 با حضور مسئولان بین‌الملل دانشکده‌ها برگزار شد. در این جلسه دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی به تشریح مسائل زیر پرداخت:

  • بررسي جايگاه سازماني مسوولان بين‌الملل دانشكده‌ها در چارت جديد دانشگاه
  • بررسي پيشنهادهاي دانشكده‌ها براي اجرايي ساختن تفاهم نامه‌هاي امضا شده تاكنون
  • بررسي شاخصه‌هاي بين‌المللي سازي دانشكده‌ها

     محور اصلی جلسه در خصوص اهمیت رصد و ثبت فعالیت‌های بین‌المللی انجام شده دانشگاه بود. بدین منظور مسئولان بین‌الملل هر دانشکده فعالیت‌های بین‌المللی آن دانشکده را رصد و ثبت خواهند نمود. همچنین در خصوص سیاستها و برنامه‌های دانشگاه فردوسی مشهد در راستای جذب دانشجویان بین‌المللی در افق برنامه ششم توسعه توضیح داده شد.

   دکتر احسان قبول گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده بیش از پیش از فضای مجازی، می‌توانیم در سال جدید ارتباط با دانشگاه‌ها و موسسات علمی خارج از کشور را به صورت مجازی برقرار کنیم و کلیه فعالیت‌های آموزشی و پژوهش و فناوری بین‌الملل در بستر فضای مجازی باز تعریف شود. برگزاری دوره‌های مشترک آموزش مجازی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های بین‌الملل مجازی و دیدارهای مجازی با مسئولان دانشگاه‌های خارجی برای گسترش روابط از جمله این فعالیت‌ها می‌تواند باشد.

   در این نشست اعضاء دیپلماسی علمی پیشنهادهایی در خصوص دانشجویان بین‌الملل حاضر دانشگاه، تسهیل در فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه MIS و فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه در بستر مجازی مطرح کردند.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز