sadri 01
 
 جلسۀ «آشنايی با حمايت‌های مركز مطالعات و همكاریهای علمی بين‌المللی وزارت علوم از پروژ‌ه‌های بين‌المللی و همچنين نحوۀ ارزيابی بين‌المللی دانشگاه‌های كشور» با حضور دکتر مسعود صدری‌نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی، همچنین رؤسای دانشکده‌ها، معاونین پژوهشی دانشکده‌ها، مدیران بین‌الملل دانشکده‌ها و تعدادی از استادان در روز چهارشنبه 16/11/1398 ساعت 12 الي 14 در دانشكدۀ ادبيات و علوم انساني دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد‏.
 
sadri 03
 
در این جلسه، دکتر احسان قبول ضمن خیرمقدم به دکتر صدری نسب، به ارائۀ گزارش مختصری دربارۀ فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه فردوسی و اهمیت این فعالیت‌ها پرداخت. وی اهمیت این نشست‌ها را در آشنایی اعضای هیأت علمی دانشگاه با انواع حمایت‌های مالی و علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح‌های پژوهشی بین‌المللی معرفی کرد.
 
sadri 04
 
sadri 05
 
 در ادامه دکتر صدری‌نسب به معرفی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت و اظهار داشت با توجه به اینکه یکی از بزرگ‌ترین اهداف مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گسترش و تسهیل ارتباط علمی میان مراکز دانشگاهی و پژوهشی ایران و مراکز علمی بین‌المللی جهان است، برنامه‌هایی همچون برنامۀ پیترو دلاواله (برنامۀ همکاری مشترک ایران و ایتالیا)، برنامۀ حمایت از همکاری‌های بین‌المللی برای توسعۀ پژوهش‌های کاربردی (ایکارد)، برنامۀ همکاری‌های بین‌المللی برای توسعۀ آموزش (آیسد) طراحی و در حال اجراست. مرکز همچنین تلاش می‌کند با حمایت مالی از دانشجویان دکتری برای شرکت در همایش‌های بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باعث تقویت همکاری‌های علمی، آشنایی بیشتر با دیدگاه‌های اندیشمندان سراسر جهان و برقراری ارتباط آن‌ها با پژوهشگران داخل کشور شود. 
دکتر صدری‌نسب وضعیت بهره‌برداری اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد را از حمایت‌های مالی مرکز زیر نظر ایشان، اندک دانست و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، میزان بهره‌برداری اعضای هیأت علمی بیش از پیش شود. وی همچنین در ادامه به بیان اهداف و وظایف این مرکز پرداخت و اشاره کرد که برخی از وظایف مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عبارتند از:
  • حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های علمی بین‌المللی در مراکز علمی کشور
  • برنامۀ دعوت برای پژوهش مشترک (ICRP)
  • برنامۀ پژوهشی جندی‌شاپور
  • پشتیبانی از حضور ایران در سزامی
  • حمایت از شرکت دانشجویان در همایش‌های بین‌المللی
  • دعوت از اندیشمندان در قالب برنامۀ سیمرغ
  • انجام طرح‌های مطالعاتی در زمینه شناخت فضای علم و فناوری کشور و امکانات بین‌المللی
  • حمایت از سفرهای علمی
  • برگزاری همایش‌های سالانۀ همکاری‌های علمی بین‌المللی
  • پیگیری تفاهم‌نامه‌های موجود بین وزارت علوم و سایر کشورها
بخش پایانی جلسه به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد که در آن دکتر صدری نسب و دکتر احسان قبول به پرسش‌های حاضران جلسه پاسخ دادند.
 
2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز