taftashpic 2
 

پنجمین جشنواره فرهنگ ملل با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر دکتر محمود واعظی جزء، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، هیئت رئیسۀ دانشگاه، سفیران کشورهای مختلف و دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد صبح روز پنجشنبه 14 آذرماه 1398 افتتاح شد. در این جشنواره بیش از 2200 دانشجو و زبان‌آموز از 30 کشور جهان با برپایی غرفه‌های فرهنگی و نمایش آداب و سنن و فرهنگ کشورهای مختلف حضور داشتند.

اتحادیۀ دانشگاه‌های تفتاش نیز در این جشنواره با برپایی غرفه‌ای به معرفی دستاوردهای خود پرداخت که با استقبال بی‌نظیر دانشجویان ایرانی و غیرایرانی و دیگر مخاطبان دانشگاهی همراه شد.

دکتر غلامی و دکتر محمود واعظی جزء، هیئت رئیسۀ دانشگاه و سفیران کشورهای مختلف ضمن بازدید از غرفه‌های این جشنواره، از غرفۀ تفتاش نیز بازدید کردند که دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و اموردانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد، به شرح فعالیت‌ها و دستاوردهای تفتاش برای ایشان پرداخت.

taftashpic 1

 

taftashpic 6

 

شایان ذکر است تفتاش اتحادیه‌ای بین دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز است که با توجه به اهمیت بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های بزرگ کشور در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان ملی و با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های اعضا در حوزه‌های مرتبط با مراودات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۸ ایجاد شده است و دبيرخانۀ آن دانشگاه فردوسي مشهد است.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز