هیأتی عالی رتبه  متشکل از مدیران و رؤسای نهادهای فعال فرهنگی مذهبی کشور پاکستان روز شنبه 28 دیماه 1398 از بخش‌های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند. هیأت پاکستانی نخست با حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی   مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر طاهری معاون فرهنگی و دانشجویی و معاون و نماینده پژوهشکده مطالعات اسلامی دیدار و گفت‌وگو داشتند. در این دیدار حجت الاسلام حسینی مطلق با تأکید بر وحدت اسلامی میان همه مذاهب اسلامی و راهبرد اساسی دانشگاه فردوسی مشهد در این زمینه اعلام آمادگی کرد که در این خصوص، نشست‌ها و برنامه‌های مشترکی صورت پذیرد. دکتر طاهری نیز با معرفی برخی از برنامه‌های فرهنگی و دینی دانشگاه برای دانشجویان بین‌الملل بر اصل هم‌زیستی در فضایی شاد و احترام متقابل در کلیه برنامه‎های فرهنگی دانشگاه تأکید کرد.

هیأت پاکستانی همچنین با دکتر مؤذن‌زاده رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل و دکتر تقوی رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دیدار کردند و ضمن بازدید از برخی کلاس‌های آموزش زبان فارسی با فرآیند جذب دانشجوی بین‌المللی و فارسی آموز در دانشگاه آشنا شدند.

گفت‌گو با دکتر رئیسیان رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و برخی از اعضاء هیأت علمی آن دانشکده از دیگر برنامه‌های هیأت پاکستانی بود و از این طریق با رشته‌های مختلف این دانشکده و اولویت‌های پژوهشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی آشنا شدند.

در پایان این بازدید هیأت پاکستانی دیداری با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی داشتند. در این دیدار دکتر قبول دانشگاه فردوسی مشهد را دانشگاه برتر بین‌الملل در سطح کشور و منطقه معرفی کرد که با کم‌ترین هزینه نسبت به استاندارد بین‌الملل‌‏، آموزش، پژوهش و فن‌آوری بسیار مناسبی را به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌دهد. وی با اشاره به تحصیل بیش از 2100 دانشجو بین‌الملل در دانشگاه، تعداد دانشجویان پاکستانی را با توجه به ظرفیت‌ها و مشترکات دو طرف کم برآورد کرد و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای اعطاء تسهیلات برای پذیرش دانشجویان از کشور همسایه و برادر پاکستان را یادآور شد. وی همچنین بر دیگر برنامه‌های مشترک علمی، فرهنگی و دینی در قالب سمینارها‌، کارگاه‌ها و طرح‌های پژوهشی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد دیدار هیأت عالی رتبه پاکستانی که دانشگاه‌ها و مراکز علمی فرهنگی متعددی با آن مرتبط است بتواند روابط دو طرف را گسترش و تعمیق دهد.

در این نشست هیأت پاکستانی ضمن قدردانی از دانشگاه فردوسی مشهد به جهت رشد و توسعه در بخش‌های مختلف علمی و بین‌الملل، دیدارها و گفت‌وگوهای خود با افراد و بخش‌های مختلف دانشگاه را بسیار مفید و سازنده دانستند و سطح دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی پژوهشی را چشمگیر بیان کردند. این هیأت با اذعان به طراز ممتاز دانشگاه در سطح بین‌الملل خواستار معرفی و تبلیغات دانشگاه فردوسی مشهد در کشور پاکستان و دانشگاه‌های آن شدند و برای این امر و نیز اجرایی کردن پیشنهادهای مطرح شده اعلام آمادگی کردند.

98102908

98102909

98102910

98102911

98102912

98102913

98102914

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز