طي روزهاي 10 تا 14 تيرماه هيأت عالي رتبه از عتبه مقدس حضرت عباس (ع) متشکل از دکتر مؤيد الغزالي نايب رئيس دانشگاه العميد، دکتر مشتاق محسن نماينده هيأت امناي عتبه حضرت عباس (ع) و دکتر اسامه کاظم نماينده عتبه حضرت عباس (ع) ضمن حضور در دانشگاه فردوسي مشهد با دکتر احسان قبول مدير همکاري‌هاي علمي بين‌المللي و امور دانشجويان غيرايراني ديدار داشتند.
    در طي اين ديدار دکتر قبول با اشاره به تفاهم‌نامه ميان دانشگاه فردوسي مشهد و عبه مقدس حضرت عباس (ع) و اجرايي شدن آن در بخش‌هايي همچون تأسيس مرکز آموزش زبان فارسي در شهر کربلا، اعزام دو استاد فارسي به عتبه، برگزاري کارگاه‌ها و اردوهاي دانش افزايي براي دانشجويان و استادان دانشگاه‌هاي الکفيل و العميد وابسته به عتبه، ميزباني از استادان و دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد در مراسم اربعين و نيز همکاري در برگزاري همايش‌ها و کارگاه‌هاي دو طرف، آمادگي دانشگاه فردوسي مشهد را براي گسترش همکاري‌ها در حوزه‌هاي زيارت و گردشگري، برگزاري دوره‌هاي مشترک در سطح تحصيلات تکميلي در دانشگاه الکفيل، افزايش دانشجويان و استادان دانشگاه فردوسي مشهد براي اعزام به مراسم اربعين را اعلام کرد. هيأت عتبه حضرت عباس نيز با قدرداني از دانشگاه فردوسي مشهد براي همکاري با آن عتبه در حوزه‌هاي آموزشي و پژوهشي اعلام آمادگي کرد که در حوزه‌هاي گردشگري و زيارت (خصوصاً زيارت اربعين) همکاري‌هايي را با دانشگاه فردوسي مشهد آغاز کند.
هيأت عتبه حضرت عباس (ع) از موزه دانشگاه و دانشکده ادبيات و علوم انساني نيز بازديد کردند. ديدار و گفتگو با مدير پژوهشگاه زيارت و گردشگري و دست‌يابي به قراردادهاي اجرايي در حوزه برگزاري همايش و طرح پژوهشي در حوزه زيارت اربعين از جمله دستاوردهاي اين ديدار بود. يادآور مي‌شود دو دانشگاه مهم الکفيل و العميد وابسته به عتبه حضرت عباس (ع) مي‌باشد و دانشگاه فردوسي مشهد از سال 1396 با اين دانشگاه‌ها قرارداد داشته است.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز