طي روزهاي 1 تا 5 تيرماه دکتر رضا پيش‌قدم معاون آموزشي دانشگاه و دکتر احسان قبول مدير همکاري‌هاي علمي بين‌المللي و امور دانشجويان غيرايراني دانشگاه در کشور عمان حضور يافتند و ديدارهايي با مديران و مسئولان برخي از دانشگاه‌هاي عمان داشتند. در طي اين سفر دکتر پيش‌قدم و دکتر قبول با دکتر تقي العبدواني رئيس مرکز پژوهشي نانو سيتي و هيأت مديره آن ديدار داشتند. در اين ديدار که با حضور سفير ايران در مسقط و رايزن فرهنگي ايران در عمان صورت گرفت زمينه‌هاي اجرايي سازي تفاهم‌نامه امضاء شده ميان دانشگاه فردوسي مشهد و نانوسيتي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
   دکتر پيش‌قدم و دکتر قبول ديداري با رئيس دانشگاه الخليج عمان و هيأت رئيس آن داشتند و در خصوص امضاء تفاهم‌نامه ميان دو دانشگاه قراردادهاي اجرايي آن گفتگو کردند.
   دانشگاه الخليج عمان که وابسته به دکتر تقي العبدواني مي‌باشد خواستار تأسيس رشته کارشناسي ارشد نانوسيتي به صورت مشترک با دانشگاه فردوسي مشهد شد که بنا شد در اين زمينه معاون آموزشي دانشگاه اقدام لازم را انجام دهد.
   هيأت دانشگاه فردوسي مشهد هم‌چنين ديداري با مديران دانشکده ادبيات و علوم اجتماعي دانشگاه سلطان قابوس داشتند.
  در اين ديدار پس از آنکه دانشگاه فردوسي مشهد به طرف مقابل معرفي شد بر برگزاري دوره دانش افزايي آموزش زبان و ادبيات فارسي، تبادل استاد و دانشجو در رشته‌هاي علوم انساني موافقت به عمل آمد که بنا شد از تابستان سال جاري اجرايي شود.
  ديدار با سفير و رايزني فرهنگي ايران در عمان از ديگر برنامه‌هاي هيأت دانشگاه فردوسي مشهد در عمان بود که بنا شد دانشگاه فردوسي مشهد در برنامه‌هاي علمي و فرهنگي کشور عمان حضور پررنگ‌تري داشته باشد و بستر حضو استادان و دانشجويان دانشگاه‌هاي عمان را در مشهد فراهم سازد.

 

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز