نخستین کنفرانس رؤسای دانشگاه‌های ایران و مجارستان هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حضور قائم مقام وزیر علوم، جمعی از رؤسای دانشگاه‌های ایران و مجارستان و نمایندگانی از وزارت امور خارجه در دانشگاه یزد برگزار شد.  آقای دکتر محمد مسافری ضیا الدینی عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئول میز مجارستان به نمايندگي از دانشگاه فردوسي مشهد در اين همايش شركت داشتند.
در این کنفرانس درخصوص موضوعاتی همچون نظام آموزش عالی در ایران و مجارستان، تجربیات بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، فرصت‌های دوره‌های آموزشی مشترک و تبادل استاد و دانشجو، فناوری و نوآوری در ایران و مجارستان، نقشه راه همکاری علمی و بین‌المللی ایران و مجارستان و فرصت‌ها و زمینه‌های تحقیقات مشترک دانشگاهی در ایران و مجارستان بحث و تبادل نظر شد.
دانشگاه های مجارستان در بعضي از حوزه ها از جمله علوم كشاورزي بسيار جايگاه مناسبي در دنيا دارند و به دليل موقعيت جغرافيايي و قرارگيري در مركز اروپا داراي امتياز متفاوتي براي برقراري روابط دوجانبه هستند. همچنین به دليل اشتراكات تاريخي و فرهنگي، مجارها بسيار راغب به تبادلات علمي فرهنگي و آموزشي با ايران هستند. در حال حاضر بيش از 2500 دانشجوی ایرانی در مجارستان در حال تحصيل می باشند و  از نظر هزينه زندگي در مقايسه با ديگر كشورهاي اروپايي شرايط بسيار بهتری دارند. امكان استفاده از بورس هاي و كمك هاي مالي اتحاديه اروپا از قبيل آراسموس پلاس در دانشگاه هاي مجارستان نیز وجود دارد.
دانشگاه فردوسی مشهد با  مركز كشاورزي و علوم اقتصاد كاربردي دانشگاه Debrecen و دانشگاه  Corvinus University of Budapest مجارستان،  تفاهم نامه همکاری علمی دارد.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز