842080

روز چهارشنبه 1398/2/18 پروفسور مارزلف ايران شناس و شرق شناس برجسته دانشگاه گوتينگ آلمان با دکتر احسان قبول مدير همکاري‌هاي علمي بين‌المللي و امور دانشجويان غيرايراني ديدار داشت. دکتر قبول از اين که پروفسور مارزلف در دهه 50 يکي از زبان آموزان مرکز آموزش زبان فارسي دانشگاه فردوسي مشهد بوده‌اند و زبان فارسي را زيرنظر مرحوم دکتر غلامحسين يوسفي فرا گرفته اند، و هم اکنون يکي از ايران‌شناسان و شرق شناسان برجسته جهان شمرده مي‌شوند، ابراز خرسندي کرد و از تدريس پاره وقت ايشان در اين نيم‌سال در گروه زبان و ادبيات فارسي قدرداني نمود و ابراز اميدواري کرد حضور ايشان در دانشگاه فردوسي مشهد اعزام دانشجويان دکتري و استادان شرق‌شناسي دانشگاه گوتينگ آلمان براي فرصت مطالعاتي در دانشگاه فردوسي مشهد را تسهيل کند.
در این دیدار که دکتر محمدجعفر ياحقي عضو محترم هيأت علمي دانشکده ادبيات و علوم انساني و دکتر عذرا قندهاريون مسئول گروه برنامه‌ریزی و توسعه همکاری‌های علمی بین المللی  حضور داشتند، پروفسور مارزلف، گروه زبان و ادبيات فارسي و دانشگاه فردوسي مشهد را يکي از مراکز علمي مهم در حوزه زبان و ادبيات فارسي و ايران‌شناسي معرفي کرد و حضور در دانشگاه فردوسی مشهد را زمينه‌ساز گسترش روابط ميان دو دانشگاه معرفي کرد و با ابراز خشنودي از تدريس و ارائه سخنراني در دانشگاه فردوسي مشهد دانشجويان دانشگاه را بسيار علاقه‌مند دانست. وي با بيان خاطراتي از دوران يادگيري زبان فارسي خود در دهه 50 در مرکز آموزش زبان فارسي دانشگاه ابراز خرسندي کرد که اين مرکز در حال حاضر يکي از معتبرترين مراکز آموزش زبان فارسي در جهان به شمار مي‌آيد.
يادآور مي‌شود که حضور پروفسور مارزلف از تاريخ 16 تا 19 ارديبهشت ماه در دانشگاه فردوسي مشهد به ميزباني مديريت همکاري‌هاي علمي بين‌المللي و به دعوت دکتر ياحقي صورت گرفت. از ديگر برنامه‌هاي ايشان  ديدار با دکتر محمدحسين پاپلي و بازديد از موزه آستان قدس و ارائه سخنراني، بازديد از موزه «مهدي قلي بيک» و بخش مخطوطات کتابخانه آستان قدس، حضور در کلاس درس «ادبيات حماسي» دکتر ياحقي، ارائه سخنراني عمومي با عنوان «هزار و يک روز و منابع ايراني آن» در دانشکده ادبيات و علوم انساني و بازديد از موزه مفاخر دانشگاه فردوسي مشهد بود.

 

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز