news153-3


   روز يکشنبه 1398/2/14 رئيس دانشگاه غيردولتي شام، دکتر ياسر حوريه به همراه 14 تن از رؤسا، دانشکده‌ها و مديران آن دانشگاه و نيز مدير کل دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي وزارت آموزش عالي کشور سوريه در دانشگاه فردوسي مشهد حضور يافتند. هيأت دانشگاه سوريه پس از بازديد از موزه، کتابخانه مرکزي، مرکز فناوري‌هاي پيش‌رفته در دانشکده حقوق و علوم اداري حاضر شدند و با دکتر جوان جعفري و تني چند از استادان آن دانشکده در ارتباط با روابط دو جانبه گفت‌وگو کردند.

   پس از اين بازديد، هيأت عالي رتبه دانشگاه غيردولتي شام در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاري ميان دو دانشگاه حضور يافتند. در ابتداي اين جلسه دکتر احسان قبول، مدير همکاري‌هاي علمي بين‌المللي و امور دانشجويان غيرايراني دانشگاه با مروري بر فعاليت‌هاي مشترک دانشگاه فردوسي مشهد و دانشگاه‌هاي کشور سوريه از جمله برگزاري چهارمين همايش مشترک ادبيات تطبيقي فارسي و عربي با دانشگاه دمشق، اعزام استاد زبان و ادبيات فارسي به دانشگاه دمشق از سال گذشته، بازديدهاي متعدد دو جانبه، پايان نامه‌هاي مشترک با دانشگاه حماه بر عزم جدي دانشگاه فردوسي مشهد براي همکاري با دانشگاه‌هاي سوريه از جمله دانشگاه غيردولتي شام تأکيد کرد. سپس دکتر رضا پيش‌قدم، معاون آموزشي دانشگاه با معرفي دانشگاه فردوسي مشهد در جايگاه يکي از دانشگاه‌هاي برتر ايران و منطقه به تحصيل بيش از 1700 دانشجوي بين‌الملل، در دانشگاه اشاره داشت و با اشاره به سه مسير اساسي دانشگاه شامل بين‌المللي سازي، ارتقاء در نظام‌هاي رتبه بندي بين‌الملل و ارتباط با جامعه آمادگي دانشگاه فردوسي مشهد براي انتقال تجربيات آموزشي و دانش و فناوري به دانشگاه غيردولتي شام را اعلام کرد. دکتر پيش‌قدم با اشاره به تحصيل حدود 50 دانشجو از کشور سوريه که بيش‌تر ايشان در مقاطع تحصيلات تکميلي در دانشگاه فردوسي مشهد در حال تحصيل هستند آمادگي دانشگاه فردوسي مشهد براي همکاري با دانشگاه الشام الخاصه براي برپايي دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در آن دانشگاه را بيان کرد.

دکتر حميدرضا طاهري، معاون فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي دانشگاه با اشاره به برخي از فعاليت‌هاي فرهنگي و ورزشي دانشگاه و موفقيت‌هاي ملي و بين‌المللي دانشگاه در اين عرصه خواستار روابط دانشجويي و برنامه‌هاي فرهنگي و ورزشي مشترک با دانشگاه الشام الخاصه شد.

دکتر ياسر حوريه رئيس دانشگاه غيردولتي شام، اين دانشگاه را داراي رتبه نخست در ميان دانشگاه‌هاي غيردولتي در سوريه معرفي کرد که بيش از 4000 دانشجو و 600 استاد تمام و پاره وقت دارد. وي با تمجيد از پيش‌رفت‌هاي علمي کشورهاي ايران تاريخ و جايگاه علمي دانشگاه فردوسي مشهد را قابل تحسين دانست و ابراز اميدواري کرد که دانشگاه فردوسي مشهد در حوزه‌هاي اعزام استاد، انجام طرح‌هاي پژوهشي مشترک، برگزاري دوره‌هاي تحصيلات تکميلي با دانشگاه غيردولتي شام همکاري و همراهي داشته باشد.

   در پايان اين نشست دکتر رضا پيش‌قدم معاون آموزشي دانشگاه و دکتر ياسر حوريه رئيس دانشگاه غيردولتي شام تفاهم‌نامه همکاري در بخش‌هاي آموزشي و پژوهشي ميان دو دانشگاه را به امضاء رساندند.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز