با دعوت عتبه حضرت عباس (ع) دکتر احسان قبول، مدير همکاري‌هاي علمي بين‌المللي و امور دانشجويان غيرايراني با سفر به عراق با مديران ارشد علمي و پژوهشي اين مؤسسه و نيز رئيس دانشگاه وارث الانبياء ديدار و گفت‌وگو کرد.

در ديدار با دکتر شايق مشاور علمي ـ پژوهشي عتبه و دکتر جاسم مرزوقي مشاور اجرايي توليت عبته حضرت عباس (ع) و دکتر طالب حسن موسي رئيس دانشگاه وارث الانبياء توافق شد دانشگاه‌هاي الکفيل، العميد و وارث الانبياء (ص) موضوعات مورد درخواست خود را براي مدرسه تابستاني به دانشگاه فردوسي مشهد اعلام کنند تا اين کارگاه‌ها در موضوعات تخصصي مختلف در دوره‌هاي يک تا چهار هفته‌اي در دانشگاه فردوسي مشهد و مهمانسراي دانشگاه واقع در شمال ايران برگزار شود. از ديگر توافقات صورت گرفته ارتباط ميان پژوهشکده زيارت و گردشگري دانشگاه و عتبه امام حسين و حضرت عباس (ع) براي انجام پژوهش‌هاي مشترک در موضوع‌هاي مختلف زيارت خصوصاً زيارت اربعين و برگزاري دوره‌هاي آموزشي زبان عربي براي استادان و دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد در کربلا بود. بازديد از شعبه مرکز آموزش زبان فارسي دانشگاه در کربلا و نشست با زبان آموزان آن مرکز و دانشگاه وارث‌الانبياء از ديگر برنامه‌هاي مدير بين‌الملل دانشگاه در عراق بود.

براساس اين توافق قرار شد اعضاء هيأت علمي دانشگاه که مايل به برگزاري اين‌گونه کارگاه‌ها براي استادان و دانشجويان عراقي هستند، عنوان و طرح کارگاه موردنظر خود را به مديريت همکاري‌هاي علمي بين‌المللي دانشگاه ارسال کنند. خانم ميترا حسن‌زاده (تلفن 38802490) آمادگي پاسخگويي به سؤالات در اين‌باره را دارند.

 

 

 

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز