در تاریخ :  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، هشتمین دوره کوتاه‌مدت شیعه‌شناسی با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه پادربورن آلمان از روز شنبه 4 اسفند در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این دوره آموزشی بین المللی شیعه شناسی دکتر غلامرضا رئیسیان رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خیرمقدم در خصوص برگزاری این دوره و سخنرانی‌هایی که در این دوره آموزشی ارائه می‌شود مطالبی ارائه نمود.

در ادامه دکتر حمیدرضا شریعتمداری عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم در سخنانی با عنوان شیعه؛ تعریف و فرق شیعی به معرفی مذهب تشیع و فرق آن پرداخت، سپس دکتر محمد سمیعی عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم در کنفرانسی با عنوان شیعه و ایران معاصر به بسترهای تاریخی و عوامل گسترش تشیع در دوران معاصر در ایران اشاره نمود.

در روز یکشنبه 5 اسفندماه 97 نیز کنفرانس "نظریه امامت" توسط دکتر امداد توران عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم و کنفرانس "نظریه مهدویت" توسط مرتضی رضازاده دانشجوی دکتری ادیان و عرفان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

لازم به ذکر است هشتمین دوره آموزشی شیعه‌شناسی با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب قم و دانشگاه پادربورن آلمان با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف از روز شنبه 4 الی چهارشنبه 8 اسفند در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

841786

841787

841788

841789

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز