نهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور، ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌ها، سفرای چند کشور، مدیران و معاونان پژوهشی و امور بین‌الملل دانشگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
بر اساس نتایج ارزیابی‌های مرتبط به سال ۹۷–۹۶، 10 دانشگاه کشور به عنوان دانشگاه های موفق کشور در حوزه فعالیت های بین المللی معرفی شدند که علاوه بر دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه های تهران، علم و صنعت، امیرکبیر، شریف، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی، اصفهان، شهید بهشتی و تربیت مدرس  نیز معرفی شدند. هم‌چنین دانشگاه‌های گیلان، الزهرا، زنجان، علوم پایه زنجان، خوارزمی، قم، کاشان و کردستان به‌عنوان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در «مسیر موفقیت»  معرفی شدند. در این میان دانشگاه تهران در جایگاه دانشگاه برتر بین الملل انتخاب شد.
بر اساس این ارزیابی‌ها در مورد پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی برتر، شش پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و پژوهشگاه مواد و انرژی به‌عنوان پژوهشگاه‌های در «مسیر موفقیت» معرفی شدند. ضمن اینکه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، رتبه برتر پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی را از آن خود کرد.
هم‌چنین در این مراسم از دو پارک علم و فناوری پردیس و خراسان رضوی به‌عنوان پارک‌های «در مسیر موفقیت» تقدیر به‌عمل آمد و پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز رتبه برتر پارک‌های کشور را کسب کرد.
در این نشست 6 سخنرانی نیز ارائه شد که دکتر احسان قبول، مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه سخنرانی خود با عنوان «همکاری های علمی و بین المللی؛ بایدها و نبایدها» نیز ارائه داد. در این سخنرانی دکتر قبول ضمن اشاره به مبانی ملی، دینی و انقلابی کشور برای توسعه روابط علمی بین الملل خواستار تسهیل گرایی بیشتر در این عرصه شد و توجه به الزامات دیپلماسی علمی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کشور دانست.

 

 

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز