آقای پروفسور جنز هولم نیلسون رئیس بخش انرژی دانشگاه آلبورگ دانمارک در آبان ماه جاری با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه دیدار و در خصوص همکاری‌های علمی گفتگو نمود و در پایان این گفتگو تفاهم‌نامه همکاری گسترش روابط دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه آلبورگ دانمارک در حوزه انرژی امضا شد.

در این دیدار که دکتر محمدعلی ابراهیمی نیک و دکتر محمدحسین عباسپور فرد نیز حضور داشتند پروفسور جنز با تشکر از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه برای میزبانی از ایشان و با معرفی دانشگاه آلبورگ دانمارک و جایگاه چهارم جهانی این دانشگاه در بخش انرژی‌های تجدید پذیر، ظرفیت‌های علمی و انسانی دانشگاه فردوسی مشهد را در حوزه انرژی بسیار مناسب و با توجه به بازدیدهایش از گاوداری، مزارع، پژوهشکده هوا – خورشید و نیز تدریس پاره‌وقت برخی از دروس در گروه بیوسیستم و گفت‌و‌گوی مستقیم با دانشجویان و استادان دانشگاه زمینه‌های گسترش روابط دانشگاه آلبورگ دانمارک با دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه انرژی و دیگر حوزه‌های علمی – دانشگاهی را بسیار مناسب ارزیابی کرد. دکتر قبول نیز با تشکر از پروفسور جنز هولم نیلسون برای حضور در دانشگاه فردوسی مشهد و تدریس مشترک برخی از دروس، بهره‌مندی از دانش و تجربیات استادان دانشگاه معتبر جهانی را از برنامه‌های اساسی دانشگاه فردوسی مشهد نام برد و ابراز امیدواری کرد ارتباط مستقیم ایشان با استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخش انرژی زمینه‌ساز حضور این استادان و دانشجویان در دانشگاه آلبورگ دانمارک جهت فرصت مطالعاتی و نیز برگزاری دوره دکتری مشترک در بخش انرژی می‌باشد.

در پایان این نشست قرارداد همکاری‌های بین‌المللی میان دکتر قبول و پروفسور جنز هولم نیلسون به امضا رسید. بر اساس این قرارداد دکتر نیلسون درترم آینده به مدت سه هفته برای تدریس فشرده برخی دروس به دانشگاه فردوسی مشهد خواهد آمد و راهنمایی مشترک پایان‌نامه‌هایی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجویان را خواهد پذیرفت و زمینه‌ فرصت مطالعاتی دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد با حمایت‌های اتحادیه اروپا و دانشگاه آلبورگ را فراهم خواهد کرد. همچنین دانشگاه آلبورگ متعهد خواهد شد زمینه دکتری مشترک در حوزه‌های مورد علاقه دو طرف را بررسی و اعلام کند.

یادآور می‌شود پروفسور جنز هولم نیلسون از استادان به نام در بخش انرژی‌های تجدید پذیر در سطح بین‌الملل می‌باشد که به همت آقای دکتر ابراهیمی نیک و میزبانی مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی برای تدریس پاره‌وقت، برگزاری سخنرانی و بررسی زمینه‌های گسترش روابط بین‌الملل به مدت یک هفته به دانشگاه فردوسی مشهد آمده است.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز