به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، پروفسور Plyushchikov رئیس انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن روسیه و هیئت همراه ضمن حضور در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و گفتگو با مسئولان این دانشکده تفاهم‌نامه همکاری انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن و دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد را امضا نمود.

دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد روز شنبه 19 آبان ماه 1397 میزبان پروفسور Plyushchikov رئیس انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن روسیه و هیئت همراه بود.

در این دیدار دکتر نظامی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه، توانمندی‌های علمی، آموزشی و تخصصی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد را ارائه نمود و آمادگی این دانشکده را برای همکاری‌های مشترک علمی، اجرایی، برنامه مشترک آموزشی، تربیت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به شکل دوطرفه، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و فرصت‌های مطالعاتی 6 ماهه و یا 9 ماهه، در گرایش‌های تغییر اقلیم، مدل‌سازی کشاورزی، کشاورزی ارگانیک، علوم دام و سایر شاخه‌های دانش تأکید نمود.

پروفسور Plyushchikov رئیس انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن روسیه (دوستی ملل) هدف از حضور خود در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد را آشنایی با مسئولین و اساتید این دانشکده ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود تا روابط مشترک دو دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه رودن به تدوین برنامه اجرایی و نقشه جامع همکاری منتهی شود. وی تدوین نقشه راهبردی، تقویم زمانی و ترسیم چشم‌انداز را اجزای این همکاری دانست که می‌تواند به حمایت و تقویت آن بیانجامد.

رئیس انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن، برگزاری دوره‌های آموزشی، تبادل دانشجو، تربیت نیروی متخصص از میان دانشجویان و کادر آموزشی، دانش‌افزایی، بازآموزی، همکاری در حوزه چاپ و انتشار مقاله‌های مشترک و معتبر و تدوین برنامه آموزشی مشترک را از زمینه‌های این همکاری برشمرد و اعلام نمود که دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه می‌توانند دوره‌های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی سپری نموده و نگران فراگیری زبان روسی نباشند.

پروفسور Plyushchikov در پایان ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی دانشکده کشاورزی، از رئیس، معاونان و نمایندگان گروه‌های آموزشی این دانشکده برای سفر و آشنایی با دانشگاه RUDN روسیه دعوت به عمل آورد.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن و دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد به امضا رسید.

شایان‌ذکر است رئیس انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن، در جمع تعدادی از اساتید، دانشجویان و محققان دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص پیشرفت‌های کشاورزی در روسیه و فرصت‌های تحقیقاتی اساتید و دانشجویان در دانشگاه RUDN سخنرانی نمود و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

لازم به ذکر است در ادامه حضور پروفسور Plyushchikov رئیس انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن روسیه و هیئت همراه در دانشگاه فردوسی مشهد ، این هیئت با دکتر پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفتگو نمود و در ادامه این گفتگو تفاهم‌نامه همکاری انستیتو کشاورزی دانشگاه رودن و دانشگاه فردوسی مشهد را امضا نمود.

2000 طالب دولي
7000 متخرج دولي
470 نظام تصنيف لايدن
509 نظام تصنيف سايماغو
800 نظام تصنيف شنغهاي
800 نظام تصنيف تايمز