32132132132165454321321854132124851421323

دهمين اجلاس رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي با عنوان ديپلماسي فرهنگي دانش بنيان همگرا و صادرات فرهنگي، توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، از شنبه 1مرداد الي پنج شنبه 6 مرداد 1401 در تهران برگزار شد. در نمایشگاه این اجلاس دانشگاه فردوسی مشهد نیز غرفه داشت و خانم دکتر عذرا قندهاریون رئیس گروه توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این نمایشگاه حضور داشت.  این اجلاس بر سه محور 1-ديپلماسي دانش بنيان و آينده پژوهي، 2-همگرايي، 3 -صادرات فرهنگي در غالب توسعۀ اقتصادي شدن فرهنگ بود و وظيفه و اهميت دانشگاه ها را در هر سه محور يادآور شدند.
از ديگر محورهاي اجلاس نشان دادن چهره واقعي ايران به جهان، و ساخت روايت از طريق ايران بود. در اين حوزه نيز دانشگاه نقشي مهم را ايفا مي كند: دانشگاه مي تواند راه‎كارهايي در خصوص روايتگري مؤثر، افكار سنجي و متمايل كردن آن به سمت و سوي روايت‌هاي بيطرفانه، توسعۀ دايره مخاطبين، توسعۀ ديپلماسي فرهنگي و ديپلماسي علمي در داخل و خارج را ارائه كند.
در حاشيه همايش، دكتر عَذرا قندهاريون با آقاي دكتر خلج منفرد، مدير كل امور علمي دانشگاهي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، رايزنان فرهنگي كشورهاي تركمنستان، ايتاليا، فرانسه، مصر، عراق، سوريه، افغانستان، پاكستان، مدير پايگاه نورمگز بانك هوشمند مجلات و نشريات تخصصي علوم انساني و اسلامي و مدير بين الملل دانشگاه خواجه نصير  به بحث و بررسي همكاري هاي علمي بين المللي دانشگاه پرداخت. برخی دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه فردوسي مشهد نيز از غرفه بازديد و تجديد خاطرات كردند. وزیر کشور و مشاور رئيس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي و دبير شوراي‌ عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي نيز از غرفه دانشگاه فردوسي مشهد بازديد و با برخی از  دستاوردهاي علمي و بين‌المللي دانشگاه فردوسی مشهد آشنا شدند

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز