امضاي تفاهم نامه همكاري دانشکده الهیات با مركز مطالعات ديني هارتفورد

امضاي تفاهم نامه همكاري دانشکده الهیات با مركز مطالعات ديني هارتفورد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، خانم دكتر هايدي هدسل، رئيس مركز مطالعات ديني هارتفورد آمريكا و هيأت همراه، روز شنبه، 5 اردیبهشت، از دانشگاه فردوسی مشهد بازديد و تفاهم نامه همکاری مشترکی را با دانشکده الهیات امضا کردند.

دکتر هدسل و هیأت همراه كه به دعوت رسمي مؤسسه بين المللي مطالعات اسلامي قم وابسته به حوزه علميه قم به ايران سفر كرده بودند از دانشکده الهیات دیدن و نشستی علمی – تخصصی در خصوص گفتگوی بین الادیان در این دانشکده برگزار کردند.

در این نشست ابتدا دکتر غلامرضا رئیسیان، رئیس دانشكده الهيات و معارف اسلامی،ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، ديدگاه هاي خود در زمينه تقريب اديان ابراهيمي را بيان کرد و در ادامه آقای دكتر هاشمي، معاون آموزشي و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دكترمعتمدي، دكتر اشرف امامي و دكتر مرواريد از اعضاي هيأت علمي دانشكده الهيات در اين زمينه سخنانی ایراد کردند.

در ادامه دکتر هایدی هدسل، رئيس مركز مطالعات ديني هارتفورد آمريكا با اشاره به تدوین منشور مخالفت با خشونت و توهین به ادیان گفت:آشنایی دانشجویان با مکان های مقدس چون مسجد و کلیسا سبب انسجام و دوستی میان دانشجویان در محیط دانشگاه خواهد شد که می توانند این تجربه دوستی را به کشورهای خود نیز منتقل کنند.

دکتر هدسل همچنین از تأسيس كرسي زندگي امام علي (ع) براي اولين بار در آمريكا خبر داد و هدف از آن را ايجاد زمينه جهت آشنايي هر چه بيشتر با ديدگاه هاي تشيع و مشي امام علي (ع) عنوان كرد و افزود: اميدواريم بتوانيم شعبه هاي ديگريدر اروپا و آمريكا ايجاد کرده و در اين راه موفق باشيم.

فرودا سالن، استاد فقه اسلامي دانشگاه هارتفورد نیز در اين نشست با اشاره به نتايج تحقيقش بر روي مسلماناني كه در 50 سال گذشته وارد آمريكا شده اند و مقايسه تطبيقي ميان اقليت هاي اروپا و آمريكا گفت:حفظ حرمت و احترام همه اقليت ها از ويژگي هاي شاخص مسلمانان آمريكاست.

در پایان نیز تفاهم نامه همکاری مشترکی میان دانشکده الهیات و مركز مطالعات ديني هارتفورد آمريكابه امضا رسید.

مركز مطالعات ديني هارتفورد آمريكا يك مركز آموزش عالي معتبر است كه در زمينه گفتگوي بين الاديان جايگاهی مهم دارد. اين مركز بيش از صد سال قدمت داشته و رشته هاي مختلفي جهت آشنايي با اديان ابراهيمي در آن تدريس مي شود

tel3

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت مطالعاتی هیات علمی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

فرصت تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی

2500 دانشجوی بین المللی
8000 دانش آموخته بین المللی
440 نظام رتبه بندی لایدن
522 نظام رتبه بندی سایماگو
800 نظام رتبه بندی شانگهای
1000 نظام رتبه بندی تایمز