طرح  دآآد

اطلاع رساني برنامه هاي علمي براي تعاملات دانشگاهي و بورسيه هاي علمي موسسه تبادلات آكادميك آلمان (دآآد)

موسسه تبادلات آكادميك آلمان (دآآد)با بيش از 70 شعبه در سراسر جهان پل ارتباطي بين دانشگاه هاي آلمان و مؤسسات آموزش عالي خارج از آلمان مي باشد. از جمله اهداف اين مؤسسه دراختيار قراردادن مطالعات در خصوص سيستم آموزشي آلمان، تحصيل و تحقيقات در آلمان براي علاقه مندان به تحصيل و پژوهش در آلمان مي باشد. مؤسسه دآآد با ارائه بورسيه هاي تحصيلي سعي در حمايت از دانش پژوهان جوان در سرتاسر دنيا دارد.  يكي ديگر از فعاليت هاي اين مجموعه بزرگ، ارائه مشاوره در خصوص بين المللي كردن حوزه هاي مختلف علمي و پژوهشي و ايجاد ارتباط بين دانشگاه ها و دانشجويان، اساتيد و محققان آلماني با ساير دانشگاه هاي خارج از آلمان مي باشد. در سايت دآآد مي توان اطلاعات زيادي در خصوص تحصيل و تحقيقات در آلمان و همچنين برنامه هاي بورسيه براي دانشجويان و اساتيد و دانشگاه ها و پژوهشكده ها كسب كرد

https://www.daad.de/en  

https://www.daad-iran.org

شايان ذكر است كه اين موسسه تحت پوشش و حمايت دولت آلمان فعاليت مي كند و براي ارائه كليه خدمات مشاوره اي و بورسيه ها هيچ گونه هزينه اي از دانشجويان و دانشگاه هاي ايراني دريافت نمي كند. در فايل هاي پيوست برنامه هاي بورسيه اين موسسه ارائه مي گردد.

 

 

ERASMUS+

Erasmus + برنامه اتحادیه اروپا برای حمایت از آموزش ، آموزش ، جوانان و ورزش در اروپا است. بودجه 14.7 میلیارد یورویی این کشور فرصتی را برای بیش از 4 میلیون اروپایی برای تحصیل ، آموزش و کسب تجربه در خارج از کشور فراهم می کند.
 
اراسموس + که تا سال 2020 ادامه دارد فقط فرصت دانشجویان را ندارد. با ادغام هفت برنامه قبلی ، این امکان را برای طیف گسترده ای از افراد و سازمان ها فراهم می کند.
 
اطلاعات دقیق در مورد این فرصت ها ، از جمله معیارهای واجد شرایط بودن ، در راهنمای برنامه Erasmus + موجود است. یک راهنمای تأمین اعتبار برای برخی از فرصتهای متمرکز نیز موجود است.

What is Erasmus+?

 

Erasmus+ is the EU's programme to support education, training, youth and sport in Europe. Its budget of €14.7 billion will provide opportunities for over 4 million Europeans to study, train, and gain experience abroad.
 
Set to last until 2020, Erasmus+ doesn't just have opportunities for students. Merging seven prior programmes, it has opportunities for a wide variety of individuals and organisations.
 
Detailed information on these opportunities, including eligibility criteria, is available in the Erasmus+ Programme Guide. An indicative funding guide for some centralised opportunities is also available.
 
 
 
 
 

 

 

 
  •  طرح Horizon 2020

برنامه چشم‌انداز 2020 به عنوان یک طرح ابتکاری اروپایی و بزرگترین برنامه تحقیقاتی و نوآوری در اتحادیه اروپا در مدت بیش از 7 سال (2014-2020) با بودجه 80 میلیارد یورو و با هدف جذب سرمایه‌ گذاری خصوصی و بهره‌مندی ایده‌های ناب از آزمایشگاه به بازار ارایه شده است. این برنامه در حال حاضر 7392 پروژه پژوهشی با بودجه 21/69 میلیارد یورو از 152 کشور جهان را تحت پوشش دارد.
هدف از این برنامه جامع، اطمینان از تولید علم در اروپا، برداشتن موانع بازدارنده نوآوری و همکاری بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد نوآوری است. همکاری در قالب برنامه چشم‌انداز 2020 به دو صورت زیر قابل انجام است:
 1- جذب گرنت‌های تحقیقاتی
 2-همکاری به عنوان ارزیاب یا داور طرح‌های تحقیقاتی

خلاصه فارسی
کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری برنامه فقط از طریق وبگاه اصلی چشم انداز برنامه ۲۰۲۰

    شروع كننده هر پروژه مشترك تنها اعضاي اتحاديه اروپا هستند و ما تنها به عنوان همكار مي توانيم سهيم شويم.
    تعداد گروه هاي همكار از دانشگاه هاي كشورهاي مختلف معمولا بيش از 6 يا هفت گروه است.
    تا كنون تعداد اندكي از گروه هاي ايراني موفق به همكاري در Horizon 2020 شده اند

 

 

  • برنامه پژوهشی جندی‌شاپور

مركز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی با مشارکت بخش همکاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه در ایران (SCAC ) مجری برنامه پژوهشی جندی‌شاپور است. هدف این برنامه که از سال 1383 آغاز شده است ارتقا و گسترش همکاری‌های پژوهشی علمی و فنی پیشرفته میان پژوهشگران دو کشور ایران و فرانسه است. برنامه شامل پروﮊه‌های مشترک پژوهشی گروه‌های ایرانی و فرانسوی در تمامی زمینه‌ها، به ویژه علوم انسانی و اجتماعی (حقوق، اقتصاد و مدیریت)، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم محیط زیست و زیست‌شناسی است. فراخوان ارائه درخواست پروژه‌های مشترك دو كشور همزمان در ایران توسط مركز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی و در فرانسه توسط موسسه کامپوس فرانس منتشر می‌شود و درخواست‌های پروژه‌های مشترك تحقیقاتی (پروژه‌های جاری یا جدید) به طور همزمان در دو كشور بررسی می‌شوند. ارزیابی نهایی به عهده كمیته مختلط دو كشور است. در صورت تصویب پروژه مشترک، هزینه سفر طرف ایرانی به فرانسه از طرف مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی، و هزینه سفر طرف فرانسوی به ایران از طرف موسسه کامپوس فرانس پرداخت می‌شود. در مقابل، سالانه گزارشی از پیشرفت پروژه و فعالیت‌های انجام شده در خصوص چاپ مقالات و انتشار نتایج پژوهش در اختیار مركز قرار می‌گیرد و در مقالات چاپ شده نام مركز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی و همچنین بخش فرهنگی سفارت فرانسه ذکر می‌شود. قابل ذكر است كه تأمین اعتبارات و بودجه مربوط به تحقیقات پروژه مشترك به عهده خود مؤسسات و نهادهای مرتبط خواهد بود و مرکز تنها از ارتباط بین مراکز علمی دو کشور حمایت می‌کند.

مركز در انتخاب پروژه‌های برنامه جندی‌شاپور برای موارد ذیل اولویت قائل است:

        پروژه‌هایی كه همراه با آموزش در سطح دکتری یا پسا دکتری باشد؛
        پروژه‌هایی که موجب همکاری چند آزمایشگاه یا موسسه مختلف ایرانی و فرانسوی شوند؛
        پروژه‌‌هایی كه باعث ایجاد توسعه، به ویژه توسعه اجتماعی-اقتصادی شوند.

 

 

paziresh

Admission and Enrollment of International students

dktori

Life on Campus

danshjo

Faculties and Departments

borsiye01

scholarship FUM

2000 International student
7000 International Alumnus
470 Leiden Ranking 2019
509 SCIMAGO Rankings 2019
800 Shanghai Ranking 2019
800 Times Higher Education Ranking 2020